نشست تجاری شرکت های دانش بنیان ایرانی و هندی حوزه ی تجهیزات پزشکی

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

به گزارش مرکز فناوری های پیشرفته ایران در هند، امروز از ساعت ۱۰ صبح به وقت هند رویداد نشست تجاری حوزه ی تجهیزات پزشکی بین شرکت های منتخب ایرانی و هندی برگزار شد. در این رویداد که ده شرکت مورد تایید باشگاه صادرات ایران حضور داشتند، جلسه تجاری و فنی جهت ایجاد پل های همکاری بین شرکت های ایرانی و هندی برگزار شد. همچنین ۶۳ شرکت از ۹ ایالت هند که بعضی از آنها بیش از ۲۰۰۰کیلومتر تا محل رویداد فاصله دارد، حضور داشتند.

در آغاز این رویداد جناب آقای پروفسور سعید سرکار دبیر ستاد ویژه ی توسعه فناوری نانو به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های ایرانی، باشگاه سرامدان صادراتی را به طور مختصر معرفی کردند و اذعان داشتند شرکت هایی که در این باشگاه قرار بگیرند می توانند با دریافت تسهیلات و ضمانت راحت تر به فعالیت صادراتی خود بپردازند.

ایشان بیان کردند ما در کشورهای هند، چین، اندونزی، عراق، سوریه، ترکیه و برخی کشورهای دیگر دفتر پایگاه صادراتی داریم و در خصوص پایگاه هند اضافه کردند با توجه به وجود شبکه متخصص در هند، به راحتی میتوانیم قراردادها و توافقات را پیگیری کنیم.

همچنین آقای رضوانیان، معاون سفیر ایران در هندوستان اعلام کردند این اولین هیئت تجاری است که کاملا به صورت فناورانه از کشور ایران می آید و تخصصی روی حوزه فناوری فعالیت می کنند. ایشان از زحمت های پایگاه صادراتی ایران در هند و جناب آقای قدمگاهی تشکر و قدردانی کردند.

همچنین آقای گوتام خورانا شریک بومی پایگاه صادراتی ایران و مدیر گروه دفاتر حقوقی هند از اینکه شرکت های ایرانی با طرفین هندی، اتصالات خوبی ایجاد کنند، بیزینس های جدیدی شکل بگیرد و طرفین ایرانی از سفر به هند راضی باشند، ابراز امیدواری کردند. 

آقای مهندس قدمگاهی مدیر مرکز فناوری های پیشرفته ایران در هند به عنوان میزبان مراسم، ضمن خوش آمدگویی به حضار و مسئولین حاضر در جلسه، ابراز امیدواری کرد که این رویداد آغازی برای شروع همکاری های جدی ایران و هند در زمینه تخصصی تجهیزات پزشکی باشد و با تشکیل شرکت های جدید با سرمایه های مشترک بین طرف ها آینده ی نوید بخشی در گسترش روابط تجاری ایران و هند را شاهد باشیم.

ایشان با اشاره به ظرفیت های نهفته در بازار پزشکی دو کشور عنوان کرد: فناوری و تجربیات ایران در زمینه تولید دستگاه های پیشرفته پزشکی می تواند در کنار توسعه صنعت پزشکی هند قرار گیرد و به رشد و شکوفایی تولیدات نوین این صنعت منجر شود و بخشی از بازار بزرگ هند و مقاصد صادراتی دیگر را به خود اختصاص دهد.

آقای قدمگاهی با ارائه آمار و ارقام رو به فزونی بازار هند به شرکت های ایرانی پیشنهاد کرد برای افزایش احتمال موفقیت و عبور از موانع در هند شرکت ثبت کنند تا بتوانند با استفاده از مزایای مالی و وارداتی آن در هند پایگاهی محکم و پایدار برای خود ایجاد کنند. وی افزود مرکز فناوری های پیشرفته ایران در هند توانایی ارائه ی حرفه ای انواع خدمات تجاری و حقوقی را دارد و شرکت های دانش بنیان ایرانی می توانند از این مزیت و زیرساخت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.

در نهایت شرکت های حاضر در رویداد، نشست های خود را در طول سه روز نمایشگاه مدیکال که در تاریخ های ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ شهریور برگزار می گردد ادامه خواهند داد. پاویون ایران در ۳۰ امین نمایشگاه بین المللی مدیکال با حضور این ده شرکت از ایران اجرا خواهد شد و برنامه های مفصلی برای هیئت ایرانی در زمان یک هفته حضور خود در هند تدارک دیده شده است. مرکز فناوری های پیشرفته ایران در هند مستقر در کریدور فناوری تا بازار با پیگیری روند مذاکرات شرکت ها در هند مسیر رشد و پیشرفت صادرات این شرکت هارا تسهیل می کند.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.