پایان نمایشگاه مدیکال و آغاز راه صادرات تجهیزات پزشکی به هند

.

.


امروز در حالی سی­امین نمایشگاه مدیکال هند به کار خود پایان داد که هر ده شرکت ایرانی رضایت بسیار زیادی از برگزاری این رویداد در کشور هند داشتند و برای حضور در نمایشگاه­های بعدی ابراز علاقه کردند. طی سه روز برگزاری این نمایشگاه بیش از ۳۵ هزار نفر از نمایشگاه بازدید داشتند و پاویون ایران یکی از جذاب­ترین و شلوغ­ترین غرفه­های نمایشگاه بود. حضور شرکت­های قدرتمند ایرانی که هر کدام جدیدترین تکنولوژی­های روز دنیا را به هند آورده بودند توجه بازدیدکننده­ها و ذینفعان حاضر در نمایشگاه را به خود جلب کرد. شش شرکت ایرانی موفق شدند در این مرحله نامزدهایی را برای حضور موثر در هند پیدا کنند و در این زمینه توافقاتی شکل گرفت که بزودی در قالب موافقتنامه و قرارداد به امضای طرفین خواهد رسید.
آقای مهندس قدمگاهی مدیر مرکز فناوری­های پیشرفته ایران در هند گفت: اگرچه این اولین گام جمعی و موثر ایران در ورود محصولات فناورانه به هند بود اما به اذعان شرکت­های ایرانی و هندی حضوری بسیار قوی و شگفت­آور به­شمار می­رود. تصور شرکت­های ایرانی از بازار هند تغییر کرد و یک جدیت مضاعفی برای تصرف قسمتی از این بازار در آنها شکل گرفته است.
همچنین در روز دوم نمایشگاه سفیر محترم ایران آقای دکتر چگنی با حضور در نمایشگاه و بازدید از دستاوردهای ایران ابراز امیدواری کرد که تغییر نگرش اقتصادی از فروش محصولات خام به فروش محصولات با تکنولوژی بالا می­تواند در افزایش ضریب تولید ناخالص ملی کمک کند و در برون رفت از بحران­های اقتصادی آینده کمک حال کشور باشد. همچنین ایشان از صندوق نوآوری و شکوفایی که با فراهم کردن زیرساخت­ها راه را برای شرکت­های دانش­بنیان هموار می­کنند تشکر کرد. جناب آقای سفیر با بازدید از همه­ی غرفه­ها و شرکت­های ایرانی گفت و گوی صمیمی داشت و آنها را برای ضیافت شام دعوت کرد که این ضیافت دوستانه دیشب با حضور اعضای سفارت و همینطور مهمانان ویژه سرکار خانم دکتر پاشایی نماینده و عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس برگزار گردید.
در روز سوم نمایشگاه آقای دکتر بامیری رایزن بازرگانی ایران در هند ضمن بازدید از غرفه­ها نکات تجاری و اقتصادی با هند را به نمایندگان حاضر در نمایشگاه یاد­آور شد.
پایگاه صادراتی ایران در هند با ۸ شرکت ایرانی قراداد نمایندگی امضا کرد و مقرر شد قراردادهای فروش که در آینده محقق می­گردد توسط این پایگاه منعقد شوند. مجموعا ۱۵ شرکت هندی به عنوان گزینه­های بالقوه فروش در نظر گرفته شده­اند که با پیگیری­های جداگانه برای هر کدام قراداد همکاری تنظیم خواهد شد.
هندوستان یکی از بزرگترین بازارهای حوزه سلامت دنیاست و می­تواند مقصد صادراتی مهمی برای شرکت­های دانش­بنیان ایرانی باشد.


.

.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.