اولین واکسن کوید داخل بینی در جهان

ب.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اولین واکسن کوید داخل بینی در جهان از شرکت بهارت بیوتک تاییدیه سازمان مرکزی کنترل استاندارد دارو ها را دریافت کرد.

 شرکت بهارت بیوتک تولید کننده پیشرو واکسن، اعلام کرد که اولین واکسن داخل بینی در جهان برای کووید-۱۹، (iNCOVACC (BBV154، تاییدیه سازمان مرکزی کنترل استاندارد داروها (CDSCO) را تحت استفاده محدود در شرایط اضطراری برای سنین ۱۸ و بالاتر، در هند، برای دوزهای تقویت کننده هترولوگ دریافت کرده است.

iNCOVACC یک واکسن ناقل آدنوویروس با کمبود تکثیر نوترکیب با پروتئین اسپایک SARS-CoV-2 تثبیت شده از قبل است. این شرکت حیدرآبادی اعلام کرد که این واکسن در فازهای اول، دوم و سوم کارآزمایی بالینی با نتایج موفقیت آمیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

واکسن داخل بینی iNCOVACC  به طور خاص فرموله شده است تا امکان استفاده از طریق قطره‌های بینی را فراهم کند. سیستم ترزیق بینی به گونه ای طراحی و توسعه یافته است که در کشورهای با درآمد کم و متوسط مقرون به صرفه باشد.

این شرکت گفت که تاریخ عرضه، قیمت و در دسترس بودن در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

iNCOVACC   برای ذخیره سازی و توزیع آسان در دمای ۲-۸ درجه سانتیگراد پایدار است. شرکت بیوتک قابلیت‌های تولیدی بزرگی را در چندین سایت در سراسر هند، از جمله گجرات، کارناتاکا، ماهاراشترا و تلانگانا، با عملیات در هند ایجاد کرده است.

iNCOVACC با مشارکت دانشگاه سنت لوئیس واشنگتن توسعه یافت. توسعه محصول مربوط به ارزیابی ایمنی پیش بالینی، افزایش مقیاس تولید در مقیاس بزرگ، تولید فرمول و دستگاه تحویل، از جمله آزمایش‌های بالینی انسانی توسط بهارت بیوتک انجام شد. توسعه محصول و کارآزمایی‌های بالینی تا حدی توسط دولت هند، از طریق برنامه کووید سوراکشا، بخش بیوتکنولوژی، تأمین مالی شد.

دانشگاه واشنگتن مجوز فناوری واکسن را برای توسعه بیشتر به بهارت بیوتک در سال ۲۰۲۰ صادر کرد.

کارآزمایی‌های بالینی برای ارزیابی iNCOVACC به‌عنوان یک برنامه دوز اولیه و به‌عنوان دوز تقویت‌کننده هترولوگ برای افرادی که قبلاً دو دوز از دو واکسن رایج کووید را در هند دریافت کرده‌اند، انجام شد.

بهارات بیوتک گفت که iNCOVACC دارای مزیت مضاعف است که توسعه سریع‌تر واکسن‌های خاص و استفاده آسان در بینی را امکان‌پذیر می‌کند و ایمن‌سازی انبوه را برای محافظت در برابر انواع نگرانی‌های نوظهور ممکن می‌سازد و این نوید را می دهد که به ابزار مهمی در واکسیناسیون انبوه در طول همه گیری‌ها و بیماری‌های بومی تبدیل شود.

۱- منبع خبر

۲- منبع خبر

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.