بازشدن درهای هندوستان به روی توریست ها

.

وزارت کشور هند در بیانیه‌ای اعلام کرد جهانگردان خارجی از ۱۵ اکتبر می‌توانند برای روادید جهانگردی این کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از “الجزیره”، این اولین بار از ماه مارس سال ۲۰۲۰ است که جهانگردان خارجی بار دیگر می‌توانند وارد هند شوند. دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند با وضع تمهیدات سختگیرانه و محدود کننده کرونایی، ورود جهانگردان خارجی را ممنوع کرده بود.
در بیانیه وزارت کشور هند آمده است: پس از بررسی مسائل مختلف، وزارت کشور هند تصمیم گرفته است صدور روادید جهانگردی را برای خارجی‌ها از تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ از سر بگیرد.
جهانگردی بخش مهمی از اقتصاد هند محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا مجموعا ۳ هزار و ۶۹۱ بنای تاریخی و فرهنگی در هند وجود دارد که تاج محل محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.
شیوع ویروس کرونا در هند درآمد ارزی ۳۰ میلیارد دلاری گردشگری خارجی را از بین برد. در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱ میلیون گردشگر خارجی و ۱۸۵ میلیون توریست داخلی از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی هند دیدن کردند.
درآمد ارزی حاصل از ورود گردشگران خارجی ۲۹ میلیارد و ۹۶۳ میلیون دلار اعلام شده بود. اکنون دو سال است که از گردشگر خارجی و درآمدهای ارزی همراهش خبری نیست.
دولت هند که در یک سال گذشته با یکی از شدیدترین رکودهای اقتصادی در چند دهه گذشته مواجه شده به دنبال بازگشایی مراکز اقتصادی بوده تا افراد بیشتری به محل کار خود بازگردند.
داده‌های شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸، سهم صنعت جهانگردی در تولید ناخالص داخلی هند حدود ۲۴۰ میلیارد دلار یا ۹. ۲ درصد بوده است. بیش از ۴۲ میلیون نفر در هند در بخش‌های مختلف صنعت جهانگردی مشغول به کار هستند.

منبع خبر

 

 

#کرونا #صادرات #توریست #هند #هندوستان #ایران #جهانگردی

.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.